akhi ijal

إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذِينَ اتَّقَوْا وَالَّذِينَ هُمْ مُحْسِنُونَ Sesungguhnya Allah berserta orang-orang yang bertakwa dan orang-orang yang berusaha memperbaiki amalannya (An-Nahl 16:128)

---alhamdulillahirrabila'lamin..syukur kita kpd ALLAH S.W.T...seperti sediakala,kita patut bersyukur sebab kita masih lagi hidup dan menikmati alam ciptaan ALLAH ..ketika masih hidup ini,kita hendaklah sentiasa mencari keredhaan ALLAH dan memberi bakti kepada saudara sesama ISLAM kita..


keredhaan ALLAH itu terletak pada ibu bapanya dan kemarahan ALLAH itu terletak pada kemarahan ibu bapanya.......ALLAHUAKHBAR..

---sebaik-baiknya,kita fahamilah ayat berkenaan sebagai stepping stone untuk kita memperbaiki diri kita.........berkat doa ibu bapa itu sangat diberkati ALLAH.......doa ibu bapa untuk kecemerlangan anak-anak mereka sentiasa ditunaikan oleh ALLAH.......namun,janganlah kita menyalahkan ALLAH kerana kita gagal walaupun ibu bapa telah berdoa untuk kejayaan kita..ini kerana kemungkinan ALLAH telah mentransitkan doa ibu bapa untuk kejayaan anak-anak di masa hadapan.......amin...

---untuk pengetahuan semua,keputusan SPM 2010 telah diumumkan pada 23-mac-2011 yg lalu..ana mendapat 2A+,2A,1A- dan 4B........ALHAMDULILLAH..

segala apa yg ana dapat dan cuba,semuanya adalah ketentuan ALLAH...ALLAH saja yg layak menentukan kejayaan seseorang..manusia itu diberi peluang untuk mengubah nasib dan keadaan masing-masing...

ذَلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ يَكُ مُغَيِّرًا نِعْمَةً أَنْعَمَهَا عَلَى قَوْمٍ حَتَّى يُغَيِّرُوا
مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَأَنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ
(Balasan) yang demikian itu, ialah kerana sesungguhnya Allah tidak akan mengubah sesuatu nikmat yang telah dikurniakanNya kepada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri dan (ingatlah) sesungguhnya Allah Maha mendengar, lagi Maha Mengetahui.
Al-Anfal 8:53

semua kita berjaya.......Namun,tahap kejayaan itu yg diambilkira oleh masyarakat kini..kepada yg telah mendapat keputusan yg memberangsangkan,ALHAMDULILLAH,tahniah kpd anda..........namun kpd yg tidak,insyaALLAH,anda telah melakukan yg terbaik..

---sekian saja entri ana kali ini.moga tetap berada dlm jalan yg benar.AMIN!!!

0 comments:

Post a Comment

Followers of the chosen one

Aram kitai Solat...

get this